dijous, 9 de maig del 2019

CONFLICTIVITATS A L'ESCOLA


L’altre dia em van explicar un problema. El cas és que un nen/a es portava malament a classe. Però es portava molt malament, no atenia a la mestra, no aprenia les lliçons. Em varen explicar que contestava malament i que sovint jugava sol/a. Els altres nens i nenes no el volien gaire a prop perquè era conflictiu/va. Algú també em va explicar que amb el temps va anar agafant agror al caràcter, una defensa per tot i amb tothom. Pel que em varen explicar els pares estaven preocupats per la situació i atabalats per les reunions amb la tutor/a i el director/a de l’escola. Aquest cas és un cas que es repeteix a moltes escoles i instituts. Sé que és un tema delicat i que neguiteja. Com fer amb això o com diria Freud amb l’allò?  
Proposo treure i no afegir. Treure’n un saber a partir de la pregunta. Què passa? Què li passa a aquell nen/a? i sobretot preguntar-li a ell/a. Endinsar-nos al món de les paraules que envolten a l’alumne/a de l’escola, al fill/a d’uns pares, al net/a d’uns avis amb una història, la seva. També ciutadà i subjecte amb unes característiques pròpies i úniques.
Ens agrada parar amb els nens/es, provar d’escoltar-los en silenci i atentament. A poc a poc entrar al seu món, també dibuixant i cantant, amb fermesa i valentia, esser d’alguna manera algú valent per ell/a per despertar-los a la pròpia valentia. Perquè sovint allò que els passa és molt paradoxal, té molt a veure amb ells i gens a veure amb ells a la vegada. La nostra feina és anar apropant-los a si mateixos. Estan tan implicats que ni se’n donen compte. I sí, a vegades tenim èxit i a vegades no.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada